COVID-19 עולמי

ארגון הבריאות העולמי עדכן את המלצותיו לגבי חיסוני הקורונה

בין ההמלצות: עדיפות נמוכה לחיסון ילדים ובני נוער, מגיל שישה חודשים עד 17 שנים | שינוי המתווה משקף את חסינות האוכלוסיה לזן האומיקרון

כל המלצות החיסון נגד קורונה מוגבלות בזמן וחלות על התרחיש האפידמיולוגי הנוכחי בלבד. צילום: נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי עדכן את ההמלצות לחיסון נגד נגיף הקורונה מסוג אומיקרון וציין כי ניתנת עדיפות נמוכה לחיסון ילדים ובני נוער, מגיל שישה חודשים עד 17 שנים.

העדכון פורסם השבוע (ג') בתום ישיבת קבוצת המומחים האסטרטגית של ארגון הבריאות העולמי לחיסון (SAGE). שינוי המתווה משקף את חסינות האוכלוסיה לזן האומיקרון בשל החיסונים וההדבקות, נאמר בהודעה.

המתווה החדש משתמש בשלוש קטגוריות לקבלת חיסון – עדיפות גבוה, בינונית ונמוכה, בהתבסס על הסיכון למחלה קשה ולמוות, והן כוללות חישובי עלות-תועלת בילדים ובבני נוער בריאים הנמצאים בסיכון נמוך למחלה קשה ולתמותה.

בעדיפות גבוהה לקבלת החיסון נמצאים קשישים; מבוגרים צעירים יותר עם מחלות נלוות משמעותיות (למשל סוכרת ומחלות לב); אנשים עם מצבים של דיכוי חיסוני (HIV ומושתלי איברים); נשים בהריון ועובדי בריאות במחלקות הקורונה. עבור קבוצה זו ממליץ ארגון הבריאות על בוסטר נוסף של 6 או 12 חודשים לאחר המנה האחרונה.

הארגון מציין כי כל המלצות החיסון נגד קורונה מוגבלות בזמן וחלות על התרחיש האפידמיולוגי הנוכחי בלבד.

קבוצת העדיפות הבינונית כוללת מבוגרים בריאים, לרוב מתחת לגיל 50-60, ללא מחלות נלוות וילדים ובני נוער עם מחלות נלוות, בהן מומלץ על מתן סדרות ראשוניות. ארגון הבריאות אינו ממליץ על בוסטרים נוספים עבורם, לאור התועלת הקטנה יחסית לבריאות הציבור.

הקבוצה בעדיפות נמוכה כוללת ילדים ובני נוער בריאים בגילאי שישה חודשים עד 17 שנים. מינונים ראשוניים ומינון בוסטר נמצאו בטוחים ויעילים בילדים ובני נוער, אך בהתחשב בנטל המחלה הנמוך, הארגון מציע למדינות לבסס את החלטותיהן ביחס לקבוצת גיל זו על גורמים כמו נטל המחלה, עלות-תועלת ושאר סדרי העדיפויות הבריאותיים.

בארגון מדגישים כי למרות שהסיכון נמוך אצל תינוקות מתחת לגיל שישה חודשים, הוא עדיין גבוה יותר מאשר בילדים בגילי שישה חודשים עד חמש שנים. לכן, חיסון של נשים הרות מגן עליהן וגם על העובר.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  ארגון הבריאות העולמי,  חיסונים,  19-COVID
תגובות
05.04.2023, 16:24

אז מה צריך כל שנה 2 בוסטרים? עד סוף החיים?

21.04.2023, 15:34

חשוב לדייק.
החיסון לא הוכח כבטוח וגם היה ידוע שאחת הסכנות האפשריות בחיסוני mRNA זה התפתחות של תופעות אוטואימוניות. גם השימוש בPEG, נעשה מתוך ידיעה שעלול להיות בכך סיכון לתופעות אימוניות לא רצויות.
למרות זאת, החיסון אושר באישור חירום על ידי הועדה המייעצת לFDA מתוך תקווה ואמונה שהוא יוכח בהמשך כבטוח ויעיל.

21.04.2023, 15:36

התגובה הזאת הופיעה כאן בטעות ומתייחסת למאמר על תופעות אוטואימוניות.