חדשות

ארגון הבריאות העולמי: אחד מכל חמישה גברים סובל מוירוס הפפילומה

מחקר מצא כי גברים סובלים לעתים קרובות מזיהומי HPV באיברי המין | ב-WHO מדגישים: יש לשלב גברים במאמצים הנעשים לשלוט בזיהום ולהפחית את שכיחות המחלות הקשורות לנגיף הפפילומה

נגיף הפפילומה האנושי (אילוסטרציה דיגיטלית)
נגיף הפפילומה האנושי (אילוסטרציה דיגיטלית)

מחקר חדש, שכלל סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסם אתמול (ד') ב-The Lancet Global Health מצא כי כמעט אחד מכל שלושה גברים מעל גיל 15 נגוע בנגיף פפילומה גניטלי (HPV) ואחד מכל חמישה נגוע באחד או יותר בנגיפים הידועים כסוגי HPV בסיכון גבוה, או אונקוגני. כך מדווח ארגון הבריאות העולמי WHO.

הערכות אלו מראות כי גברים סובלים לעתים קרובות מזיהומי HPV באיברי המין ומדגישות את החשיבות שבשילוב גברים במאמצים הנעשים לשלוט בזיהום ב-HPV ולהפחית את שכיחות המחלות הקשורות לנגיף הפפילומה בקרב גברים ונשים כאחד.

על פי הודעת ארגון הבריאות העולמי, רוב זיהומי הפפילומה אינם גורמים לתסמינים ונעלמים ללא התערבות, אך סוגים מסוימים של הנגיף יכולים להוביל ליבלות אנוניטליות או לסרטן.

נגיף הפפילומה הוא הגורם המוביל לסרטן צוואר הרחם בנשים. בכל שנה מתות יותר מ-340,000 נשים מסרטן צוואר הרחם הקשור לנגיף-HPV. בגברים, הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) מעריכה כי בשנת 2018 היו יותר מ-69,400 מקרים של סרטן שנגרם על ידי HPV. סרטן הקשור ל-HPV בגברים כוללים סרטן הפין, סרטן אנאלי וסרטן הפה והגרון.

נושאים קשורים:  נגיף הפפילומה,  מחלות זיהומיות,  ארגון הבריאות העולמי,  איברי מין,  גברים,  חדשות,  מחקרים
תגובות