COVID-19 בישראל

חברה ישראלית מפתחת חיסון לקורונה בטבליה מסיסה

חברת מיגווקס, שהוקמה על ידי מכון המחקר מיגל בגליל, חתמה על הסכם עם חברת Catalent האמריקאית לייצור טבליה מסיסה בחלל הפה שתשולב בפיתוח החיסון לקורונה

דויד זיגדון, מנכ"ל מכון המחקר מיגל, אורי בן הרצל סמנכ"ל פיתוח עסקי וצוות החוקרים. צילום: יח"צ

חברת מיגווקס MigVax הישראלית המפתחת חיסון אוראלי נגד קורונה וחברת Catalent המספקת שירותי פיתוח וייצור לחברות פארמה וממוקמת בניו ג'רזי, חתמו על הסכם לשימוש בטכנולוגיה הייחודית של Catalent Bio, לייצור טבליה מסיסה בחלל הפה שתשולב בפיתוח החיסון. זאת, במסגרת שיתוף הפעולה של חברת מיגווקס עם הארגון הבינלאומי CEPI לפיתוח חיסון פומי בטבליה כנגד נגיף קורונה, על שלל הוריאנטים שלו.

"מיגווקס" הוקמה על ידי מכון המחקר מיגל בגליל, שפיתח בעבר חיסון אוראלי נגד נגיף ברונכיטיס זיהומיות, זן של נגיף הקורונה הגורם למחלת הסימפונות הפוגעת בעופות. יעילותו של חיסון העופות הוכחה בניסויים בבעלי חיים שבוצעו במכון הוטרינרי בישראל. "מיגווקס" משתמשת בשיטות שנלמדו מהחיסון לעופות על מנת לפתח חיסון אנושי חדש לקורונה.

החיסון שאותו מפתחת "מיגווקס" הראה תוצאות מבטיחות בניסויים פרה-קליניים, שהוכיחו את אפקטיביות החיסון הפומי כחיסון דחף. ייחודיות החיסון היא אופן נתינתו בטבליה מסיסה בחלל הפה, דבר שיכול להוות יתרון משמעותי בעיקר במדינות מתפתחות, בכך שהמתן שלו אינו מצריך מיומנות רפואית, הלוגיסטיקה לשינועו פשוטה וזולה יותר והוא אף אמור לכסות מנעד רחב של וריאנטים. בנוסף, צורת מתן זו באופן אוראלי עשויה ליצור תגובה חיסונית בריריות ולספק הגנה ייחודית במקום שבו הנגיף חודר לגוף.

הטכנולוגיה של Catalent היא טבליה המיוצרת בייבוש בהקפאה ומתמוססת במהירות בחלל הפה ללא צורך במים. טכנולוגיה זו מספקת יתרונות אל מול צורות מתן פומיות מסורתיות יותר, כגון: היענות גבוהה יותר של מטופלים, עמידות המוצר ונוחות.

כחלק מההסכם, ביצעה Catalent הוכחת היתכנות לשילוב הרכבי החיסון של "מיגווקס" עם נוסחת הטבליה הייחודית שלה וכן הערכה בדבר יעילות הטבליה ויציבותה. עבודה זאת בוצעה במעבדות החברה בבריטניה. חברת מיגווקס החלה בניסוי פרה-קליני על מנת לבדוק את יעילות החיסון בטבליה.

רן עמיר, מנכ"ל חברת מיגווקס: "אנו נרגשים לשתף פעולה עם חברת Catalent במטרה לייעל את הלוגיסטיקה, האחסנה וצורת המתן של החיסון שלנו. חיסון בטבליה, בשילוב הטכנולוגיה של Catalent, אשר ישונע ללא צורך בקירור אלא בשרשרת אספקה סטנדרטית, יקל מאוד על הפצתו הנרחבת לכל חלקי העולם. אנו מאמינים כי זה יהיה צעד משמעותי בהתמודדות החברה האנושית עם מאמץ החזרה לשגרה וחיים לצד הקורונה".

נושאים קשורים:  חברת מיגווקס,  MigVax,  חיסון לקורונה,  מכון המחקר מיגל,  חדשות,  19-COVID
תגובות