COVID-19 עולמי

ראש ה-CDC החליטה לתת חיסון דחף בניגוד להמלצת יועציה

ד"ר רושל ולנסקי המליצה לחסן במנה השלישית את כל האנשים הנתונים בסיכון גבוה להידבקות בקורונה בשל אופי עבודתם: רופאים, מורים ואחרים

ד"ר רושל ולנסקי, ראש המרכז לבקרת מחלות בארה"ב. צילום: CDC

ראשת המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC), ד"ר רושל ולנסקי, המליצה שלשום (ו') לחסן במנה השלישית את כל האנשים הנתונים בסיכון גבוה להידבקות בקורונה בשל אופי עבודתם – רופאים, מורים ואחרים. בכך קיבלה החלטה בניגוד להמלצת ועדת המומחים של ה-CDC.

חברי הוועדה הציעו להסתפק לפי שעה במתן מנת הבוסטר אך ורק לבני 65 ומעלה ולבני 64-50 הנתונים בסיכון לתחלואה קשה בנגיף אם יידבקו. ד"ר ולנסקי אישרה את ההמלצות האלו אבל החליטה להרחיבן גם לקבוצה נוספת באוכלוסיה בארה"ב שהמומחים לא ראו צורך, לפי שעה, לחסנם במנה השלישית. עמדה דומה הציג גם ה-FDA.

התקשורת האמריקאית הבליטה את העובדה שהחלטתה של ד"ר ולנסקי בסוגיה הזאת הפתיעה לפחות כמה מאנשי הצוות שלה. האישור שמעניקה ראשת ה-CDC להמלצות המומחים שלו נחשב בדרך כלל למהלך פורמלי בלבד. לפני שד"ר ולנסקי פרסמה החלטתה-המלצתה העריכו בכירים ב-CDC שהיא צפויה לאשרן כלשונן. יש לציין שה-FDA קיבל בסופו של דבר אותה החלטה: חיסון בני 65 ומעלה וגם עובדי בריאות, רופאים ואחיות הבאים במגע עם אנשים אחרים, מורים, עובדי מעונות-יום, עובדים בסופרמרקטים לממכר מזון, עובדים בבתי סוהר וכל מי שנמצא במקלט לחסרי בית.

בסוף השבוע כבר דווח שבקרוב מאוד צפוי ה-FDA לשוב ולדון במתן מנת הבוסטר, הפעם לפי בקשותיהן של "מודרנה" ו"ג'ונסון אנד ג'ונסון" שמעוניינות לקבל אישור לכך, לפי שעה לבני 65 ומעלה. לפי נתוני ה-CDC, כ-22 מיליון אמריקאים קיבלו את מנת החיסון השנייה של "פייזר" לפני כשישה חודשים וייתכן שגם אצלם נראית דעיכה ביעילות החיסון, מה שמחייב מתן מנת דחף נוספת, כמו בישראל.

בתוך כך בסוף השבוע דיווחו כלי תקשורת שונים בארה"ב כי הדרך שבה פועל עתה ממשל הנשיא ביידן נראית כאוטית ומה שבולט בה שבניגוד להבטחות קודמות שהוא נתן שיאזין יותר למומחים, עתה הוא מקבל החלטות שלעתים מנוגדות לעמדת המומחים השונים. נשיא ארה"ב דחף לקבל החלטה על מתן מנת חיסון שלישית לכלל האוכלוסיה כבר עתה, בעוד שהמומחים השונים הציעו להמתין כדי שיצטברו יותר מידע ונתונים במיוחד לגבי הצורך בכך לצעירים.

נושאים קשורים:  CDC,  בוסטר,  חיסון שלישי,  חדשות,  19-COVID,  ד"ר רושל ולנסקי
תגובות