חדשות

מאבק הרופאים המתמחים עולה שלב: מאיימים בהתפטרות המונית

יותר מ-1,300 מתמחים כבר חתמו על עצומת התפטרות המונית והם מבהירים: לא נסכים לשום מתווה שהוא יותר מ-18 שעות תורנות"

הפגנת המתמחים אמש מול ביתה של שרת הכלכלה. מאיימים בהתפטרות המונית

הרופאות והרופאים המתמחים ממשיכים במאבקם לקיצור התורנויות לנוכח כוונת שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, לאשר מתווה לקיצור תורנויות, שבסופו יעבדו המתמחים בתורנויות של 22 שעות במקום 26 שעות. מארגון המתמחים "מרשם" נמסר: "מביש לקרוא לבדיחה הזו 'מתווה לקיצור תורנויות'. אם לא יהיה קיצור אמיתי - לא יהיו מתמחים!".

אמש (מוצ"ש) הפגינו מאות מתחים וסאטז'רים מול בית של השרה ברביבאי והשמיעו קריאות מחאה: "16 או מלחמה", "או קיצור או מלחמה", "התורנות לא נגמרת - אורנה אני מתפטרת". בתוך כך, יותר מ-1,300 (נכון לאמש) מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים חתמו על עצומת התפטרות המונית, ככל שמתווה קיצור התורנויות יחרוג מ-18 שעות (16+2). בהמשך ההפגנה חסמו המתמחים את דרך נמיר בתל אביב ופונו על ידי כוחות המשטרה.

עצומת ההתפטרות

בחודש הבא (6.10) אמור לפוג ההיתר שמאפשר להעסיק את הרופאים המתמחים בתורנויות של 26 שעות. המתמחים כבר הבהירו כי הארכת ההיתר כמו שהוא - קרי: המשך תורנויות של 26 שעות - תגרור אחריה  צעדים דרסטיים של המתמחים, עד כדי התפטרות המונית.

השוטרים מפנים את המפגינים. צילום: אלעד גוטמן

בימים האחרונים, בשיחות עם אנשי השרה ברביבאי נאמר כי המתווה שמקדמת השרה הוא קיצור התורנויות מ-26 שעות ל-22 או 21 שעות. "מי שקורא לבדיחה הזו קיצור תורנויות פשוט לא מחובר למציאות ובטח לא מחובר לשטח", הבהירה ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים מרשם. "לא נסכים לשום מתווה שהוא יותר מ-18 שעות תורנות. גם כך מדובר בשעות עבודה ארוכות ובצורת עבודה פוגענית. אבל יותר מ-18 שעות זה בלתי מתקבל על הדעת והמתמחים מוכנים לצעדים קיצוניים במידה ונידרש להם.

"משרד הבריאות מבין כבר שזה המינימום שניתן לאשר ולא ברור לנו מדוע משרד הכלכלה והעבודה, שאמון על ההגנה על זכויות העובדים, מציע מודל פוגעני יותר". ד"ר ביטון הבהירה: "זה או קיצור או מלחמה. ואנחנו נערכים למלחמה, כזאת שלא נראתה כאן".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  חדשות,  מתמחים,  מחאה,  הפגנה,  ד"ר ריי ביטון,  קיצור תורנויות
תגובות
אנונימי/ת
26.09.2021, 09:07

מדינה חופשית. שיתפטרו.

אנונימי/ת
26.09.2021, 15:35

התפטרות המונית מאורגנת היא לא חוקית ונפסלה על ידי בית הדין לעבודה ב 2011

אז שבית המישפט יורה להכניס למעצר את כל הרופאים המיתמחים