COVID-19 בישראל

קופות החולים יתומרצו בעשרות עד מאות שקלים על כל מתחסן

משרד הבריאות יעניק לקופות החולים תמריצים כספיים בהיקף של 24 מיליון שקל כדי להעלות את שיעור המתחסנים באוכלוסיה

חיסון לקורונה. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

כדי לתמרץ עוד יותר את מהלכי העידוד לשם התחסנות, החליט משרד הבריאות על מענק תמיכה מיוחד בסך 24 מיליון שקל לכלל קופות החולים שאמורות להתחלק בו בהתאם להיקפים היחסיים לגודלן, בשיעורי התחסנות המבוטחים. בטיוטה חוזר שהופצה אתמול (ב') לקופות נאמר כי הכסף איננו מיועד כמענק לצוות הרפואי שיבצע את החיסונים. כך דיווחה הבוקר (ג') מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

מענקי התמיכה הם הדרך שבה משרדי הבריאות והאוצר מתגמלים את קופות החולים או בתי החולים בהתאם לביצוע פעולות מסוימות בתחום איכות הטיפול או בהתייעלות. היוזמה הנוכחית נועדה בממוקד להעלאת שיעורי ההתחסנות במנה הראשונה לבני 60 ומעלה והגדלת הכיסוי החיסוני במנה השלישית.

בדיווח נמסר: קופת חולים שהקימה והפעילה מתחמי חיסונים תצבור זכאות של עד ארבעה מיליון שקל. בהמשך, עבור כל מחוסן נוסף תצבור הקופה זכאות בשווי 50 שקל. קופת חולים שיותר מ־40% ממבוטחיה בגיל החיסון התחסנו, תקבל עוד 20 שקל למבוטח, קופה שעברה יעד של 60% תקבל עוד 25 שקל למבוטח, וקופה שחיסנה יותר מ־80% מהמבוטחים עוד 40 שקל על כל מבוטח נוסף שיתחסן. כל זאת החל ממועד שייקבע.

עוד 20 מיליון שקל יחולקו ביחס לתמהיל גילאי המתחסנים שלהן: עבור מחוסנים בני 70-60 תקבל הקופה 300 שקל, עבור מחוסנים בני 80-70 תקבל הקופה 320 שקל, ומעל גיל 80 יינתן תמריץ של 370 שקל. תמיכה נוספת של ארבעה מיליון שקלים תחולק בין הקופות לפי חלקה היחסי של כל קופה במספר המבוטחים בגילי 60 ומעלה שטרם חוסנו עד אמצע אוגוסט.

הזכאות לתמיכה תהיה לאחר שכל קופה תציג תכנית עבודה בנושא זה לאישור משרד הבריאות ודיווח מפורט בהתאם לתכנית. התכנית מצטרפת לתכנית "חיסון עד הבית" המופעלת בעזרת מד"א ביישובים שונים. לפי נתוני משרד הבריאות,  934 אלף איש בני 12 ומעלה טרם התחסנו במנה הראשונה ו-2.197 מיליון בני 12 זכאים לקבל את חיסון הדחף ("בוסטר") וטרם קיבלו אותו.

נושאים קשורים:  חיסונים,  קופות החולים,  משרד הריאות,  מענק תמיכה,  קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות

עדיף לתגמל כול אחת שהתחסן
במקום הנהלה קופות

אנונימי/ת
31.08.2021, 10:41

מסכימה עם ד"ר דולגינוב. פיצות, גלידות וארטיקים וכרטיסים ללונה פארק לא עשו את העבודה...