COVID-19 בישראל

רוה"מ בהקלטת וואטסאפ לבני 60 פלוס: "מי שלא התחסן מצוי בסכנה"

בני 60 ומעלה נקראו על ידי בנט לא לצאת בימים הקרובים מבתיהם למקומות הומי אדם והוזהרו: "מי שלא התחסן במנה השלישית חשוף פי שישה למחלה קשה ואף חלילה לתמותה"

ראש הממשלה נפתלי בנט. "מתוך 105 שמתו מקורונה בשבוע האחרון, 103 לא היו מחוסנים ". צילום: נועם ריבקין פנאטון/ פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט הפיץ הבוקר (ה') הודעת וואטסאפ קולית, שכוונה במיוחד לאוכלוסיה המבוגרת. הם נקראו בין היתר שלא לצאת בימיים הקרובים מבתיהם למקומות הומי אדם. כן הדגיש שבני 60 ומעלה שלא התחסנו מצויים בסכנה מיוחדת לחלות.

מהלך הסברתי מכוון-מטרה זה מצטרף למהלכים דומים שנקט משרד הבריאות בפניותיו לציבור, בהן מופיעים כמה מבכירי המערכת הרפואית הקוראים להתחסן מדי יום בערוצי הטלוויזיה השונים וברשתות החברתיות.

בהקלטת ראש הממשלה שכבר הגיעה למאות אזרחים ותיקים, נאמר בין השאר: "בשבועיים-שלושה הקרובים, מי שמעל גיל 60 ועוד לא התחסן נמצא בסכנה מיוחדת, של פי שישה מאשר מי שמתחסן בפעם שלישית ועברו חמישה ימים מאז החיסון השלישי שלו.

"אני רוצה להדגיש עוד הפעם", נאמר בהקלטה, "מי שבן 60 ומעלה ועוד לא התחסן בחיסון השלישי חשוף בערך פי שישה למחלה קשה, וחלילה גם לתמותה. לכן, אני מבקש שבתקופה הזו, של השבוע-שבועיים הקרובים, עד שאתם מגיעים להתחסן ועוברים חמישה ימים עד שהחיסון השלישי פועל - תשמרו על עצמכם בצורה הדוקה מאוד. לא לצאת למקומות הומי אדם, לא להיות עם אנשים שעלולים להיות מאומתים; לפגוש את הנכדים רק בחוץ, באוויר הפתוח ועם מסיכות. אנחנו צריכים לצלוח את השבועיים האלה עד שאתם מחוסנים".

נושאים קשורים:  נפתלי בנט,  ווטסאפ,  חיסון לקורונה,  מנה שלישית,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
06.08.2021, 10:05

זה פשוט מביש שדוחף כך אוכלוסיה להיות נסיינים לחיסון שלא אושר.

אנונימי/ת
06.08.2021, 10:08

שיציינו בבקשה בנתונים אצל כמה מהחולים במצב 'קשה' הסטורציה היא מתחת ל 90.
רק בישראל סטורציה מתחת ל 93 מעניקה הגדרת חולה במצב קשה

אנונימי/ת
06.08.2021, 10:20

חיסון מבוגרים ורק מבוגרים, כל שאר האוכלוסיה חזרה לשגרה (ללא תוספת חיסון מעבר לקיים) ודי כבר עם הכאב ראש.
המגפה היא מגיפה של גיל שלישי (דיווח אנקדוטלי על צעירים לא משנה את זה). תפסיקו לבלבל כל היום את המח עם המגפה לכלל האוכלוסיה.
ודי להפחדות של ״המומחים״ ממשרד הבריאות שלא נגעו בחולה מעולם או לחלופין מזמן, ולא זוכרים כבר איך לוקחים החלטות בעולם של רפואה.

אנונימי/ת
06.08.2021, 13:37

יש אפס מידע לגבי היעילות הקלינית של מנה שלישית. מדובר לכן בהפצת מידע רפואי כוזב. מאוד מקווה שרופאי משה״ב לא נתנו לזה יד.