COVID-19 עולמי

בעקבות ישראל: גם גרמניה ובריטניה נערכות למתן המנה השלישית

ראש הוועדה המייעצת ל-FDA משבח את ההחלטה לחסן במנה שלישית מבוגרים בישראל: "החלטה ראויה וטובה מאוד"

תעודת חיסונים, גרמניה. צילום אילוסטרציה. שאטרסטוק

בעקבות ישראל: גרמניה נערכת לחסן במנה שלישית החל מ-1 מספטמבר את אוכלוסיית המבוגרים וקבוצות הסיכון ובבריטניה יחלו ב-6 בספטמבר במתן המנה השלישית לגילאי 70 ומעלה ובהמשך גם לבני 70-50 מדוכאי חיסון ועובדים במערכת הבריאות, כאשר מבצע זה אמור להסתיים עד חג המולד.

בתוך כך אמר אתמול (ב') יו"ר הוועדה המייעצת ל-FDA האמריקאי לנושאי חיסונים, פרופ' ארנולד מונטו, כי "ההחלטה לחסן מבוגרים בישראל במנה השלישית היא החלטה ראויה וטובה מאוד". כך דווח ב"כאן רשת ב'". פרופ' מונטו הוסיף כי לדעתו "יש בישראל מספיק חיסונים נגד קורונה בשביל להוציא לפועל את מבצע המנה השלישית. אנחנו יודעים שמבוגרים יהיו חולים מאוד אם יידבקו. ישראל נעה קדימה". בניגוד לישראל, אמר, בארה"ב רבים עדיין לא התחסנו במנה הראשונה והשנייה. "הממשל ייתן מנות בוסטר בשלב מאוחר יותר".

כמו כן אמר פרופ' מונטו כי "אין עדות מדעית לבעיה במתן המנה השלישית. השאלה היא כמה חיסונים יש במלאי והאם יש דרך טובה יותר להשתמש בהם". לדבריו, ב-FDA בוחנים מתן מנה שלישית וגם האם ומתי להתחיל לחסן ילדים מתחת לגיל 12 לצד מתן אישור קבוע לחיסונים. "סוגיות אלו נמצאות בקדימות גבוהה בסדר העדיפויות של הבית הלבן".

נושאים קשורים:  גרמניה,  בריטניה,  ה-FDA,  חיסון לקורונה,  מנה שלישית,  19-COVID,  קורונה
תגובות