COVID-19 בישראל

פרופ' בליצר מוטרד מאכיפת הבידוד מנתב"ג ומההתקהלויות בחלל סגור

ראש קבינט המומחים בתכנית הלאומית למאבק בקורונה: "לא המלצנו לפתוח הכל בבת אחת - אם היו מתייעצים איתנו, היינו ממליצים אחרת"

סועדים בשרונה מרקט בתל אביב אתמול. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

ראש קבינט המומחים המייעץ בתכנית "מגן ישראל" למאבק בקורונה, ראש מערך החדשנות ומכון המחקר של ה"כללית", פרופ' רן בליצר, אמר הבוקר ל-Ynet: "לא המלצנו לפתוח הכל בבת אחת (מתווה הפעימה השלישית). אני מוטרד מהאישור שניתן להתקהל בחלל סגור. אילו היו מתייעצים איתנו, היינו ממליצים אחרת. אם לא הולכים לפי הספר – הסיכון לחידוש התחלואה משמעותי".

עוד אמר פרופ' בליצר: "אחרי המאמץ הלאומי שהושקע, בכלל זה במבצע החיסונים, עכשיו הזמן להתנסות במתווים המותאמים לכללי התו הירוק. אני מקווה שההחלטה לאפשר כינוסים המוניים בחללים סגורים לא תכשיל את המהלך וגם שבעלי העסקים יקפידו על כללי התו הסגול בחוץ והירוק בפנים. חזרתם של אתרי התקהלות המוניים בחללים סגורים מסכנת את הציבור. הלוואי שהייתה נדחית בשבועיים נוספים".

כמו כן ציין "צריך להפסיק עם העיסוק ההדוק במוטציות ובמקומות בהן נולדו. הזנים החדשים האלה ימשיכו להגיע. רק שלושה זנים מדאיגים את הקהילה הבינלאומית ושניים מהם נמצאים בישראל". עוד הוסיף: "השאלה היא איך מקיימים בישראל, ובנתב"ג בפרט, אכיפת בידוד בדומה לניו זילנד, המאפשרת כניסה ויציאה ממנה. היא לא סוגרת את השמיים, אבל מקיימת שגרה מוקפדת מאוד. אם זן של הנגיף יגיע מאיזושהי סיבה, יש לפעול שלא יוכל להתפשט בישראל. זה הדגש, אולם לדעתי זה לא נעשה".

פרופ' בליצר הביע דאגה מכך שפעילות מערך הבדיקות בבתי הספר נמוכה ומורים עדיין יכולים להגיע לא מחוסנים. הוא סיפר: "רק בשבוע שעבר התווספו מאות חולים קשים חדשים. בבדיקה שערכה קופת חולים כללית, 95% מהם לא היו מחוסנים או לא מוגנים באופן מלא - נדבקו לפני שחלף שבוע ממנת החיסון השנייה. אנשים בשכבות הגיל המבוגרות שלא יתחסנו יוסיפו להזרים חולים קשים לבתי החולים, אולם הרוב הגדול של האוכלוסיה המבוגרת כבר מחוסן ומוגן. כל שבוע שעובר מקרב אותנו לנקודה שבה נהיה מוגנים מספיק". להערכתו, כ-300 אלף מבוגרים לא התחסנו עד היום והם אמורים להתחסן בשבוע-שבועיים הקרובים".

נושאים קשורים:  קבינט הקורונה,  חדשות,  19-COVID,  בידוד,  נתב"ג,  תו סגול,  פרופ' רן בליצר
תגובות