COVID-19 עולמי

בבקבוקוני החיסונים של "פייזר" התגלתה כמות עודפת מהתרכיב

בבתי חולים בארה"ב הופתעו לגלות שחלק מהבקבוקונים מספיקים לשבע מנות חיסון במקום חמש כפי שנקבע | ה-FDA מנהל בירור מול "פייזר" אך אישר שימוש בנוזל העודף

חיסון לקורונה של "פייזר". צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בבתי חולים בארה"ב, שהחלו אתמול לחסן את עובדיהם וכן עובדים נוספים בתחום הבריאות, מטפלים סיעודיים ואוכלוסיית בתי האבות והקשישים, גילו להפתעתן האחיות שמזריקות את תרכיבי החיסון של "פייזר/ ביונטק" כי חלק מהבקבוקונים מכילים כמות גדולה יותר של חומר התרכיב מכפי שנקבע כאשר ניתן אישור ה-FDA להשתמש בתרכיב הזה. במילים אחרות: בעוד שכל בקבוקון יועד לחמש מנות חיסון כנגד קורונה, התברר שחלקם מאפשר להזריק שש או אפילו שבע מנות, כלומר לעוד מתחסנים.

הנושא הובא לידיעת ה-FDA, שמנהל בירור עם חברת פייזר אבל הודיע כי ניתן להשתמש בנוזל העודף שבכל בקבוקון מעבר לחמש זריקות ולעשות שימוש במלוא הכמות בכל בקבוקון. עם זאת, אין להשתמש בנוזל העודף שבבקבוקון אחד עם חלק מנוזל התרכיב שבבקבוקון אחר כדי לא לערבב בין הנוזלים. האפשרות להשתמש במלוא החומר שבכל בקבוקון תאיץ את מבצע חיסוני הקורונה בארה"ב וחישוב שנעשה העלה כי תגדיל בכך למעשה בכ-40% את הכמות הזמינה לשימוש ואז יותר מתחסנים יוכלו לקבל את תרכיב החיסון.

בהודעה שהועברה מה-FDA לבתי החולים שעובדיהם הציגו את החשש מפני שימוש במלוא כמות החומר שבכל בקבוקון, נמסר ש"אפשר ואף ראוי להשתמש במלוא החומר", כפי שדווח הבוקר (ה') בכלי התקשורת השונים.

בשלב הנוכחי של מבצע ההתחסנות בארה"ב מוזמנים לקבל את תרכיב החיסון רק הצוותים הרפואיים וכן אוכלוסיית הגיל השלישי, בעוד שלציבור הרחב הוא יהיה זמין לא לפני מארס-אפריל, לפי דיווחי התקשורת האמריקאית.

יצרניות תרופות וחיסונים נוהגות לא אחת למלא בקבוקונים בכמות עודפת או מעט נוספת מהרשום בתווית שמציינת את התכולה שלהם, בין השאר כמענה למצב שבו יישפך מעט חומר במהלך הכנת המזרק.

אתמול העריך ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועץ הבית הלבן למחלות זיהומיות ובנושא הקורונה, כי מחצית מכלל אוכלוסיית ארה"ב, כ-150 מיליון בני אדם, יצטרכו להתחסן כדי שניתן יהיה לראות בעקבות זאת את ההשפעה המבוקשת לבלימת התפשטות הנגיף ורק כאשר 85%-75% מהאוכלוסיה תתחסן, תיווצר חסינות העדר המבוקשת. לדבריו, תחילת המצב הזה צפוי רק בסוף האביב או בתחילת הקיץ הקרוב.

נושאים קשורים:  פייזר,  חיסון לקורונה,  מנות חיסון,  19-COVID,  חדשות
תגובות