COVID-19 בישראל

מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה: רגולציית יתר מעכבת את החיסון"

פרופ' שמואל שפירא הודיע כי שלב 3 בניסוי ייערך רק באפריל - "ללא שיקולים כלכליים, החיסון שלנו הוא רגל בטוחה על הקרקע. בכירים במערך הבריאות מבקשים להשתלב בניסוי"

בקבוקוני החיסון לקורונה של המכון הביולוגי בנס ציונה. צילום: המכון ומשרד הביטחון

מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה, פרופ' שמואל שפירא, הודיע הבוקר (ב') בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת שעסק בתמונת מצב החיסונים לקורונה, כי תרכיב החיסון המפותח במכון הישראלי ייכנס לשלב 3 בניסוי הקליני רק באפריל.

"סיימנו את השלב הראשון לפני חמישה ימים", הודיע פרופ' שפירא, "ואנחנו אמורים להתחיל את השלב השני בתוך עשרה ימים. אם לא היינו נתקלים ברגולציית יתר היינו מתקדמים הרבה יותר. היינו אמורים להיות כבר עתה בשלב השלישי אבל כעת נגיע אליו רק באפריל".

עוד אמר פרופ' שפירא: "לחיסון שלנו אין שיקולים כלכליים; בכירים במערך הבריאות כבר רוצים לראות אותנו בשלב השני של ניסויי החיסון שלנו. יש לנו את היכולת לייצר 15 מיליון מנות של תרכיב החיסון, כלומר עבור כל אזרחי ישראל. המחויבות האתית והמקצועית שלנו גבוהה מאוד. החיסון שלנו הוא 'רגל בטוחה על הקרקע'. לנו אין מניות ואין לנו כל שיקולים כלכליים בפיתוח החיסונים אלא האמת המדעית היא שתנצח. אנשים צריכים להבין שכאן יש אינטרס מדעי פרופר ואני מניח שאנשים יאמינו לחיסון שלנו".

כמו כן אמר פרופ' שפירא: "כבר עתה מחזרים אחרינו מדינות מכל העולם. רוצים להשתתף בניסוי שלנו. רבים במדינת ישראל, כולל בכירים במערך הבריאות, רוצים להשתלב בשלב השני של הניסוי".

נושאים קשורים:  פרופ' שמואל שפירא,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות