קורונה בישראל

עימות חדש בין גמזו לשר החינוך: דורש לחסן לשפעת את כל תלמידי ישראל

גלנט פנה לשר אדלשטיין ולפרופ' גמזו בדרישה דחופה לחסן ולא יאוחר מחודש אוקטובר את תלמידי מוסדות החינוך בישראל

שר החינוך יואב גלנט. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

על רקע העימות על פתיחת שנת הלימודים, עימות חדש בין שר החינוך יואב גלנט לבין פרופ' רוני גמזו, לאחר שהראשון הודיע אתמול (ד') כי הוא דורש "שלא יאוחר מחודש אוקטובר, כל תלמידי בתי הספר בישראל יחוסנו נגד שפעת". הדרישה גם הופנתה לשר הבריאות יולי אלדשטיין, מדווח הבוקר (ה') "ידיעות אחרונות".

"אני משוכנע כי סיכוני השפעת במקביל לקורונה לא נעלמו מעיניכם וכי במסגרת אחריותכם אתם נערכים ומתארגנים לשם העמדת החיסונים והקצאת המשאבים הנדרשים לחיסון נגד שפעת בקרב תלמידי ישראל", כתב גלנט. הוא הגדיר את פנייתו כדחופה וכי חיוני שכל התלמידים יחוסנו עוד לפני בוא החורף ולא יאוחר מחודש אוקטובר".

בדיווח נמסר כי הדרישה צפויה להחריף עוד יותר את היחסים המתוחים ממילא בין גלנט לפרופ' גמזו והיא עלולה להיתקל במכשולים נוספים משום שלא ברור כלל אם זו דרישה ריאלית גם מאחר שהזמן קצר מדי מכדי להזמין את החיסונים מהיצרניות ולקבל את החיסונים עד החודש הבא וגם משום שממילא קיים מחסור כלל עולמי בהם. בנוסף ידוע שמתוך סך ההזמנות ליצרניות שהעבירו כל קופות החולים וגם משרד הבריאות, ברור שהן לא יתממשו במלואן. לכלה קופות ידוע כי יקבלו רק חלק מהמכסות שביקשו ואף ב-50% מכלל ההזמנות. משרד הבריאות והקופות כבר הודיעו שעקב כך עדיפות תינתן לאוכלוסיות המבוגרות יותר, לפחות בשלב הזה.

נושאים קשורים:  שר החינוך יואב גלנט,  תלמידים,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  פרופ' רוני גמזו,  חדשות,  קורונה,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
04.09.2020, 09:32

רוב המקרים של סימפטומים ממחלה דמוית שפעת (ILI) אינם נובעים משפעת. אז חיסון כל התלמידים בחיסון שיעילותו 50% במקרה הטוב נגד שפעת לא תסייע.
עדיין יהיו המון תלמידים שלא ניתן יהיה למלא להם הצהרת בריאות (העדר חום או שיעול) , ומצד שני יהיו פחות חיסונים עבור אוכלוסיות רגישות.