קורונה בישראל

86 מיליון שקל יועברו למכון הביולוגי בנס ציונה לפיתוח החיסון לקורונה

תכנית הניסויים הקליניים בתרכיב החיסון לקורונה שמפתח המכון תמומן על ידי משרד האוצר | שר הביטחון בני גנץ: "מדובר במשימה לאומית מצילת חיים"

"לא התקבלה כל הוכחה ממשית הנבחנת באמות מידה שבה תרופה חדשה אמורה להימדד כי אכן זו הבשורה, זה האור בקצה המנהרה הארוכה". צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני/ פלאש 90

שרי האוצר והביטחון ישראל כץ ובני גנץ סיכמו על העברת 86 מיליון שקל למכון הביולוגי בנס ציונה "לשם חיזוק הפעילות הנוגעת לפיתוח תרכיב החיסון והנוגדן לקורונה". כך נמסר הבוקר (ה') בהודעה משותפת לתקשורת שפרסמו השניים.

התקציב יועבר בעקבות הצגת תכניות המכון על ידי הדרגים המקצועיים במשרד הביטחון לדרגים המקצועיים במשרד האוצר, כשעיקרו נועד לממן את תכנית הניסויים שאמורה להתחיל אחרי חגי תשרי.

גנץ אמר: "המכון הביולוגי עוסק בימים אלה במשימה לאומית מצילת חיים. מחובתנו לאפשר לו את האמצעים לכך. חוקרי המכון כולם, שהתגייסו למאמץ, עובדים מסביב לשעון כדי לקדם פיתוח תרכיב חיסון בזמן המהיר ביותר. אני מברך על המשך התמיכה החשובה של משרד האוצר והממשלה כולה בתכניות המכון. נמשיך ללוות את התהליך מקרוב ונתמוך בו יחד עם כל הגורמים בממשלה ובשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות".

השר כץ אמר: "בשל החשיבות העצומה של החזרת המשק והחיים לשגרה בריאה ואיתנה, סיכמנו היום על הקצאת 86 מיליון שקל למכון הביולוגי כדי לאפשר התקדמות בשלבי פיתוח החיסון והנוגדן לנגיף הקורונה".

עד כה לא הגיש המכון בקשה רשמית לעריכת ניסוי קליני בתרכיב שפיתח, אבל ההנחה היא שיקבל את האישור בהליך מזורז. על פי התכנית, בשלב הראשון יינתן התרכיב לקבוצה קטנה של עשרות נסיינים. בהתאם לתוצאות שיושגו, ישתתפו בשלב השני כמה מאות ובשלב השלישי כ-1,000 לפחות. לא מן הנמנע שחלק זה יבוצע בחו"ל.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  קורונה,  בני גנץ,  ישראל כ"ץ
תגובות