• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

הממשלה חוזרת בה: מתכוונת לאפשר פתיחת בריכות וחופים גם בסופי שבוע

על פי דו"ח משרד הבריאות, 67% ממאומתי הקורונה בשבוע שעבר נדבקו בבתיהם | יו"ר ועדת הקורונה: "ההחלטה לא לסגור את חופי הים והבריכות נכונה ומוצדקת"

טיילת חוף הים בתל אביב בסופ"ש האחרון. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

משרד הבריאות הציג לוועדת הקורונה של הכנסת ניתוח נתונים מחקירות אפידמיולוגיות שנעשו בשבוע שעבר ל-2,227 חולים וממנו עלה כי 67% מהם נדבקו במקום מגוריהם. שיעור ההדבקה השני הגבוה ביותר ובפער עצום מהראשון היה במוסדות חינוך – 9.5%.

שאר המקומות בסדר יורד: 5.6% נדבקו באירוע חברתי, 4.8% במוסד דתי, 4% בעת בילוי (לא ברור היכן ובמה מדובר). 2.2% נדבקו במקום העבודה, 1.3% מהנדבקים היו בבתי אבות ודיור מוגן, 1.2% בחנות או בקניון, 1.1% במוסד רפואי ואותו שיעור בחדר כושר, 0.6% באוטובוס או רכבת, 0.5% בחוץ (לא ברור בדיוק במה המדובר), 0.5% במסגרת צה"ל, 0.3% בעת מפגש חברתי, 0.2% בבריכה בו בחוף הים ו-1% במכון יופי.

הבוקר (ב') בדיון נוסף בוועדה הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר כי "הממשלה מתכוונת לאפשר פתיחת מסעדות בחלקן החיצוני ולהשאיר את הבריכות והחופים פתוחים גם בסופי השבוע". עם זאת דרש שהוועדה תכריז שהאפשרות לפתוח את המסעדות מחייבת הקפדה על המגבלות וההנחיות השונות.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, הגיבה: "אני מברכת על עמדת הממשלה. ההחלטה שלא לסגור את הבריכות הציבוריות וחופי הים נכונה ומוצדקת. כולנו פועלים ביחד במאבק בנגיף. לכולנו העסקים, הבריאות הנפשית והפיזית חשובים ביותר. חופי הים והשחייה בבריכה מעניקים ערכים חיוביים וחיוניים".

סגן שר הבריאות יואב קיש הסביר את מה שכינה "התפיסה הבריאותית של משרד הבריאות": "אנחנו מובילים קונספט מאוד ברור. מקומות סגורים - אולמות, חדרי כושר - אנחנו דורשים ומבקשים שיישארו סגורים. מקומות פתוחים – רק תחת ההגבלות והתו הסגול שאותם אפשר להפעיל. בחוף הים צריך להפריד, שלא יהיו התקהלויות. עם הקונספט הזה אנחנו מוכנים להתקדם. אם רוצים לפתוח מקום מסוים, צריך לסגור מקום אחר".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בדיון: "אם משווים את ישראל למצב בעולם, המצב בארץ הוא בין הגרועים בעולם בקצב עליית החולים".

נושאים קשורים:  הנחיות לציבור,  ועדת הקורונה,  פרופ' איתמר גרוטו,  חדשות,  קורונה,  מסעדות,  סגר,  משרד הבריאות,  ח"כ מיקי זוהר,  ח"כ יפעת שאשא-ביטון
תגובות
21.07.2020, 08:19

איך נדבקו בבית אם לא הובאו מה-30% שבחוץ?!
טפל בחוץ ולא יגיעו הביתה.

אנונימי/ת
21.07.2020, 10:14

ברור. אבל את זה הם כנראה לא מבינים או שעושים את עצמם שלא מבינים.
זאת ועוד - בישראל יחסית מספר ילדים גבוה למשפחה, מה שמגדיל את נתח ההדבקות בתוך הבית.
לפי הרציונאל הזה צריך לאסור על אנשים לחזור הביתה....

אנונימי/ת
21.07.2020, 15:09

ועדת קורונה !? איך זה שנותנים לחברי כנסת חסרי השכלה מתאימה לקבל החלטות על מניעת מגפה.