קורונה בישראל

מנהל "הדסה": "אני מקווה ששביתת האחיות תשפיע - אנחנו איתכן"

פרופ' זאב רוטשטיין התייצב הבוקר לצד האחים והאחיות השובתים והביע תמיכה במאבקם | פרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב": "המחסור בכוח אדם רפואי וסיעודי חמור"

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל "הדסה", במחאת האחיות האחרונה. "החקיקה החדשה לא זו בלבד שאיננה מסייעת ל'הדסה', היא אף פוגעת במרכז פגיעה קשה". צילום: אורן בן חקון/ דוברות בית החולים

גם מנהל המרכז הרפואי הדסה בירושלים, פרופ' זאב רוטשטיין, התייצב הבוקר (ב') לצד האחיות השובתות והביע תמיכה במאבקן. בהפגנה שערכו האחיות מחוץ לבית החולים נטל פרופ' רוטשטיין מגאפון ואמר: "אני מאוד מקווה ששביתת האזהרה הזו תשפיע". גם שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בעת ביקור ב"איכילוב" שהוא תומך באחיות.

פרופ' רוטשטיין אמר: "כולנו צריכים ללכת בבית החולים בראש מורם, בלי צורך להתבייש, בלי צורך להתחנן לתנאים, לכמות האחיות ולתגמול ההגון שלהן. אני רוצה לאחל לכן שתחזרו כמה שיותר מהר ליד מיטת החולים פה. תדעו לכם שההנהלה יחד איתכם וכל הזמן אנחנו אחד עם השני ביחד, אנחנו לא משני צדי המתרס. נקווה שמ'הדסה' תצא בשורה טובה".

אדלשטיין אמר: "אני איתכם במאבקכם. יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה. זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה. משרד האוצר צריך לאפשר את הגדלת מספר התקנים מתוך דאגה למערכת הבריאות, לחולים ולעומס העבודה. נתגבר את המערך בכוח אדם איכותי ונעצים את המערכת גם אחרי שננצח את הקורונה".

מנהל "איכילוב", פרופ׳ רוני גמזו אמר לשר: "יש צורך בטיפול מיידי בבעיה התזרימית החמורה של בתי החולים שהולכת וגדלה, עם פער של 350 מיליון שקל עקב הגידול בהוצאות וירידה בכנסות. יש להקצות תקנים בשל מחסור חמור בכוח אדם רפואי וסיעודי. חשוב להקים מסד נתונים ארצי של חולי קורונה ולהנגיש את המידע הקיים לנתונים ולשכלל ולדייק בתחזיות. יש לשפר את התקשורת השוטפת בין משרד הבריאות ובעלי התפקידים במערכת הבריאות".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  שביתת האחיות,  קורונה,  פרופ' רוני גמזו,  חדשות,  יולי אדלשטיין,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות