קורונה בישראל

המכון הביולוגי בנס ציונה השלים שלב פיתוח ראשוני של תרופה לחולי קורונה

הנוגדן לקורונה שפיתחו במכון ישמש כבסיס לטיפול אימונותרפי עבור חולים במצב בינוני, יירשם כפטנט ויימכר לחברות תרופות לצורך ייצור התרופה

הנוגדן אמור לגייס את המערכת החיסונית של הנדבק לתקוף את הנגיף. צילום: אילוסטרציה

במכון הביולוגי בנס ציונה הושלם שלב פיתוח ראשוני של נוגדן לקורונה שישמש, כנראה, בסיס לתרופה אימונותרפית עבור חולי קורונה במצב בינוני.

חוקרי המכון, בראשות פרופ' שמואל שפירא, מסרו על כך אתמול (ב') לשר הביטחון נפתלי בנט בעת שסייר במקום. הנוגדן נועד לנטרל את הנגיף לאחר שזה כבר חדר לגוף של נדבק. הנוגדן אמור לגייס את המערכת החיסונית של הנדבק לתקוף את הנגיף. עתה מתחיל שלב רישום הפיתוח כפטנט ובהמשך הוא יימכר לחברות תרופות בינלאומיות לצורך ייצור התרופה ולניסויים הקליניים בה. שלב הניסויים של התרופה יימשך כרגיל זמן רב. ההערכה: תידרש שנה לפחות עד סיום הניסויים.

עוד חברות וגופי מחקר עוסקים כיום בבחינת נוגדנים כבסיס לתרופה. אתמול (ב') הודיע ראש הממשלה כי ישראל תעמיד מצידה 60 מיליון דולר לפיתוח חיסון במסגרת מיזם רב לאומי בהשתתפות מדינות רבות מאירופה, ביניהן גרמניה ובריטניה. בשלב זה ארה"ב וסין, שנמצאות בעימות, לא הודיעו על השתתפותן במיזם. עוד הציע ראש הממשלה בשיחת וידיאו עם קנצלר אוסטריה על הקמת תאגיד בינלאומי להאצת פיתוח ויצור חיסון לקורונה.

נושאים קשורים:  תרופה לקורונה,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  חיסון לקורונה,  נגיף הקורונה,  תרופה אימונותרפית,  חדשות
תגובות