קורונה בישראל

קורבן הקורונה הראשון בישראל: בן 88 נפטר ב"שערי צדק"

המטופל, שאושפז לפני שבוע במחלקת הייעודית לקורונה, הגיע לבית החולים במצב קשה וסבל ממחלות רקע רבות ומשמעותיות

בית החולים שערי צדק בירושלים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים הודיע לפני שעה קלה כי מטופל בן 88, שאושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת למטופלי קורונה, נפטר הערב (ו').

מבית החולים נמסר כי החולה הגיע ל"שערי צדק" במצב קשה מאוד עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות, קיבל טיפול רחב, מקיף וצמוד על ידי צוות רחב ועבר במהלך השבוע החייאה בשל אירוע לבבי. בשעות האחרונות חלה הידרדרות במצבו וכאמור, לפני כשעה, הוא נפטר.

בתוך כך, חמישה אנשי צוות במחלקה פנימית בבית החולים הלל יפה בחדרה, שהוגדרה לחולים עם תחלואה נשימתית, נדרשו הערב להיכנס לבידוד לאחר שסייעו לטיפול בחולה שאושפזה לפנות בוקר במחלקה ואובחנה בדיעבד כחיובית לקורונה. החולה הועברה למחלקה הייעודית למאושפזים מאומתים לנגיף. כל שאר אנשי הצוות שבאו עימה במגע, מקבלתה ועד אשפוזה, היו ממוגנים. משפחתה יודעה במצב והונחתה להיכנס לבידוד.

הערב נשלחו לבידוד גם תשעה אנשי צוות ממיון המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה לאחר שהתברר שנחשפו לאדם שהגיע על רקע של טראומה ופציעה קלה והתברר בדיעבד שהיה גם חולה קורונה. האיש עצמו הועבר אחרי זיהויו כחולה למחלקת הקורונה. בין התשעה שנשלחו לבידוד: רופא אחד, ארבעה אחים ואחיות, שני טכנאי רנטגן ושני אנשי שינוע.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  שערי צדק,  תמותה
תגובות