חיסונים

מה הם שיעורי המחוסנים לצהבת A בטורקיה?

החוקרים ביצעו מחקר חתך שמטרתו הייתה לבדוק את שיעור המחוסנים לצהבת A לפי קבוצות גיל בטורקיה ובכך להסיק אילו אוכלוסיות צריכות לעבור תוכנית השלמת חיסונים

מכיוון שחיסוני שגרה יכולים לשנות את הפרופיל האפידמיולוגי של זיהומים בווירוס צהבת A בעתיד (HAV), חשוב לקבוע מה המצב החיסוני ל-HAV הנוכחי בטורקיה.

מטרת המחקר הייתה לקבוע את המצב החיסוני ל-HAV בקרב אנשים בגילאי 6 שנים ומעלה בעיר יוזגט בטורקיה. המחקר בוצע כמחקר חתך בקהילה באזור מרכזי בטורקיה. החוקרים אספו שאלונים ובדיקות דם ובכך בדקו המצאות של נוגדנים מסוג IgG לצהבת A בצורה כמותית באמצעות ELISA. התוצא המרכזי שנבדק במחקר היה שיעורי החיסון לצהבת A לפי קבוצות גיל.

במחקר השתתפו 1,862 אנשים. החוקרים מצאו כי 79.1% מהמשתתפים (1,473) היו מחוסנים לצהבת A. ממוצע הגילאים (עם סטיית תקן) של המשתתפים בקבוצת הלא מחוסנים היה 17.1 שנים (14.7) ו-37.8 שנים (19.5) בקבוצת המחוסנים (P<0.001). החוקרים מצאו עלייה בשיעור המחוסנים עם העלייה בגיל.

החוקרים לא מצאו הבדל במצב החיסוני בין המינים, לא בקרב ילדים ולא בקרב מבוגרים. שיעור המחוסנים בגילאי 6-19 שנים היה נמוך בהשוואה לשיעור המחוסנים בגילאי 20-96 שנים (52.2% בהשוואה ל-93.9%, P< 0.001).

המסקנות של החוקרים היו כי יש צורך בביצוע תוכנית השלמת חיסונים לאנשים בגילאי 6-19 שנים בעיר יוזגט.

מקור: 

Kader, C. et al. (2019) Annals of Saudi Medicine 39,1.

נושאים קשורים:  חיסונים,  צהבת A,  אפידמיולוגיה,  מחקר חתך,  רפואה מונעת,  מחקרים
תגובות