חדשות

מגפת החצבת: במעייני הישועה משלימים את החיסונים לילדים מאושפזים

פרופ' אלי סומך: "התברר שחלק גדול מהנדבקים נדבקו בשל דחיית חיסוני השגרה שלהם - בשל טרדות היום יום, בשל עומס כבד בתחנות טיפות חלב ובשל חששות לא מבוססים על תופעות לוואי ואף החלטה לדחות החיסון "עד שהילד יגדל"

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים ב"מעייני הישועה", סגן נשיא האיגוד האירופאי לרפואת ילדים. "התנהלות ועדת הסל תוביל אותנו לתכנית חיסונים שמפגרת אחרי מדינות מתקדמות בעולם" (צילום: יח"צ)

יוזמה חדשה במחלקת הילדים במעייני ישועה: איתור ילדים עם פיגור בתכנית החיסונים והשלמת החיסונים שלהם בעודם מאושפזים במחלקה ולקראת שחרורם מבית החולים.

את היוזמה הוביל פרופ' אלי סומך מנהל אגף הילדים בבית החולים, שאמר: "התברר לנו שחלק גדול מהנדבקים בהתפרצות החצבת הנוכחית נדבקו בשל דחיית חיסוני השגרה שלהם - אם בשל טרדות היום יום, אם בשל עומס כבד בתחנות טיפות חלב. חלקם גם בשל חששות לא מבוססים על תופעות לוואי ואף החלטה לדחות את החיסון עד שהילד 'יגדל ויתחזק'.

"עתה אנו מנצלים את הזמן שבו הילדים מתאשפזים אצלנו בשל סיבה כלשהי ומבררים אודות ביצוע החיסונים. כאשר אנו מזהים פיגור משמעותי בתכנית החיסונים, אנו מדברים עם המשפחה על חשיבות החיסונים ומבהירים להורים בין היתר כי דחיית החיסון מסכנת את התינוקות דווקא בתקופה הזו שבה הוא או היא נזקקים להגנה בפני המחלות המדבקות".

בתיאום עם לשכת הבריאות בתל אביב מציעים עתה ב"מעיני הישועה" להורי הילדים להשלים את החיסונים לקראת שחרור החולים בתום האשפוז - בתנאי שמצבם הרפואי מאפשר זאת.

עוד אמר פרופ' אלי סומך: "בשל התפרצות החצבת אנו שמים דגש בראש ובראשונה על השלמת החיסונים כנגד חצבת. בין היתר גם מחסנים תינוקות בני 12-9 חודשים בחיסון לחצבת מאחר שהם מתגוררים באזור שבו כיום שיעור גבוה של מקרי חצבת. לצד החיסון ניתן הסבר שיהיה צורך לחזור על החיסון בגיל שנה.

"מאחר שזה בית חולים קהילתי אנו צריכים לזהות את הצרכים המיוחדים של מטופלינו ולסייע להם לשמור על בריאותם.

נושאים קשורים:  חיסונים,  חצבת,  חיסון לחצבת,  פרופ' אלי סומך
תגובות
אנונימי/ת
20.11.2018, 08:51

קראתי, לא הבנתי מה הבשורה הגדולה. . נראה לי שהחלק החשוב בכתבה היא התמונה. עם כל הכבוד האתר הזה אינו אמור להוות פלטפורמה לשווק מחלקות ובמיוחד לא מחלקה בבית חולים חלש ומסוכן שנקרא מעיני הישועה . כמי שעובד במרכז רפואי גדול קרוב למעיני הישועה אני נאלץ לקלוט מקרים "שעברו" דרך מחלקת ילדים מעיני הישועה והסתבכו שם קשות. מספיק עם השווק של מלכודת הפתאים הזו.

אנונימי/ת
21.11.2018, 01:15

התקפת האלימות המילולית הקשה ביותר שחוויתי בחיי המיקצועיים מאשה חרדית הייתה לפני כמה שבועות כאשר אמא לילד ששלחתי לאשפוז במחלקת הילדים במעיני הישועה באה אלי בטענות קשות על כך שהפניתי אותה דוקא לשם. נראה שמסע יחסי הציבור של המחלקה הזו שהתחיל בעכברת ונמשך כעת בא לכסות על מציאות בעיתית